Branding Rozelaar

De Rozelaar is een zorgorganisatie die mensen met een verstandelijke beperking een warme plek in de samenleving biedt. Treffend & Co heeft hen geholpen om scherp te krijgen wat De Rozelaar uniek maakt, en dit voor hen vertaald naar een duidelijke positionering en een prachtige nieuwe huisstijl.

Bij De Rozelaar gaat het om veel meer dan alleen goede zorg: het gaat om bijdragen aan de samenleving en kwaliteit van leven ervaren. Bij De Rozelaar staan cliënten dus echt midden in de samenleving. Hoe we deze kernboodschap verwerken en gebruiken, lees je hieronder.

En: liefdevolle zorg in een liefdevolle omgeving: dat maakt De Rozelaar natuurlijk ook een leuke plek om te werken. Want de profilering als aantrekkelijke werkgever kan natuurlijk niet ontbreken in de communicatie van een zorgorganisatie.

Logo, huisstijl en materialen

De kernboodschap ‘Midden in de samenleving’ komt krachtig naar voren in het nieuwe logo van De Rozelaar: de cliënt staat letterlijk centraal. Om de cliënt heen staan de coaches van de Rozelaar, die op hun beurt weer omgeven zijn door de competenties van de Rozelaar.

De huisstijl is doorvertaald in diverse elementen en een brandbook, waarin de verschillende elementen worden toegelicht. Dit maakt het voor de communicatieafdeling gemakkelijk om ook zelf materialen te ontwikkelen binnen de nieuwe huisstijl.