Positionering en profilering

Positionering en profilering voor bedrijf of organisatie

Producten en diensten zijn veelal uitwisselbaar. Heel belangrijk dus dat jouw bedrijf of organisatie relevant en onderscheidend is. Want met een sterke positionering creëer je een breinpositie bij jouw (potentiële) doelgroepen. Daarmee beïnvloed je hun beeld van jou, en vervolgens hun gedrag. Uiteindelijk draagt dat bij aan het behalen van jouw doelstellingen. Wij begeleiden je naar een krachtige positionering én maken werk van jouw profilering.

Bekijk onze projecten

Op zoek naar het DNA van je organisatie

Er kunnen tal van redenen zijn om werk te maken van positionering. Je bedrijf groeit. Je lanceert nieuwe producten of diensten. Of jouw markt verandert snel. De vraag is dan: sluit de binnenkant (jouw organisatie) nog aan met de buitenkant (de markt)? Is er nog een match? Belangrijk. Want zoals marketingauteur Jos Burgers het stelt: “Buiten winnen is binnen beginnen.”

Van scan en brainstorm naar positionering

Wat je van Treffend & Co kunt verwachten? Een grondige werkwijze waarmee we doelgericht toewerken naar jouw nieuwe positionering. Van online Identiteitsscan en brainstorm naar een passende profilering. We baseren onze oplossingen op wetenschappelijk bewezen methodieken, zodat we beslist doel treffen.

Online identiteitsscan

Onze RelevantieFactor is een online vragenlijst gebaseerd op archetypes. Centraal daarin staat de vraag: klopt onze positionering nog? Deze scan is gebaseerd op wetenschappelijk onderbouwde methodieken zoals de archetypes van Jung,  Rose van Leary en Myers-Briggs persoonlijkheidstypes (MBTI). En biedt inzicht in vragen zoals: Wat voor type organisatie zijn we? Wat zijn onze drijfveren? Wat is onze identiteit? En welke stijl van communiceren past bij ons? Deze scan is speciaal ontwikkeld voor Treffend & Co. Een uniek stuk gereedschap dus, in jouw voordeel.

Brainstorm-sessie

In een brainstormsessie maken we verdere stappen. We verifiëren de uitkomsten van de scan. En we stellen vragen. Zoals: Wat is de kracht van jouw organisatie? Hoe omschrijf je je bedrijfscultuur? Wat is jullie manier van werken? Wat zijn de grootste uitdagingen? En welke vraagstukken hebben je klanten? Samen formuleren we de positionering van je bedrijf of organisatie. Waarna we doorstomen naar de profilering: de indruk die jij achterlaat bij jouw doelgroep. Welke tone-of-voice past bij je? Wat wordt de beeldtaal? En communiceer je formeel of informeel? Heel concreet dus.

Creatieve concepten ontwikkelen

En dan? Aan de slag met de creatieve concepten voor een reclamecampagne, een SEO-website of een magazine. We gaan daarbij conceptmatig te werk: alles wat we ontwikkelen, past bij jouw positionering en profilering. En sluit dus aan op de markt.

Project
starten?

Wil je ook relevant en onderscheidend zijn? Neem contact met ons op. 

projecten
Zorggroep Charim werving
  • Online Marketing
  • Campagne
  • Webdesign
TNO
  • Branding
  • Animatie