ACP

Opgeleverd
  • Print
  • Strategie
  • Campagne
  • Video
  • Online Marketing
  • Branding
  • Design

Voor de gezamenlijke politievakbonden bedachten we een concept om de voordelen van een lidmaatschap duidelijk te laten zien. We illustreerden een storyboard en bespraken het concept met Motion Supply, de makers van de video. Daarnaast ontwikkelden we een social media campagne. 

In het concept komt de ondersteunende kracht van de politievakbonden naar voren: jij/wij. Hierin wordt de 'jij' vertolkt door de politiecollega's en de 'wij' door de vakbonden. Een voorbeeld is: 'Jij zorgt dat kinderen weer bij hun ouders terechtkomen. Wij zorgen voor jouw ouderschapsverlof.'

Bekijk de website
Storyboard

Storyboard

Met het storyboard vertaalden we het concept naar echte situaties, zoals een achtervolging, vermissing en arrestatie. Direct daar achteraan volgt een actie van de politievakbond(en). Zo kunnen we laten zien hoe de vakbonden samenwerken met de collega's en wat voor voordelen de samenwerking voor de politie heeft. De sfeer van de video straalt kracht uit en draait letterlijk en figuurlijk om de politiemensen heen. Ook diversiteit krijgt een rol in de video. 

Campagne

Campagne

De video is onderdeel van een crossmediale campagne, waarin ook off- en online communicatie een rol speelt. Voor ACP ontwikkelden we de social media campagne, die voortvloeide uit de video. Voor samenvoordepolitie.nl ontwikkelden we eerst social media kanalen waar de doelgroep op actief is (Facebook, Instagram, LinkedIn). Nadat deze accounts actief waren, kon de campagne beginnen. Met de video wordt geadverteerd onder een doelgroep van 20-65 jaar, die ofwel in opleiding zijn bij de politieacademie of (al) werkzaam zijn bij de politie. Bekijk de video hieronder!